donderdag 15 juli 2010

Crea Oma Creative Granny

When at last you are a grandma and you have hundreds of yards of fabric in the house you are expected to make some sweet little dresses.
Now that Anne-Fleur is more then one and it is high summer, I was time I purchased a pattern on Etsy to make this easy and adorable little dress for her.
Als je dan eindelijk oma bent van een schattige kleindochter en je hebt honderden meters stof in huis , de ene lap al leuker dan de andere, dan droom je er natuurlijk van om daar eens een schattig jurkje van te maken voor die kleine schat.
Dus bestelde ik bij Etsy een PDF patroon van een leuk en eenvoudig jurkje.
Ik mag dan al een heel bekwame quiltster zijn mijn kleding naaikunsten beperken zich tot de allereenvoudigste dingen.
Dit jurkje bestaat uit 4 delen en er komen geen knoopsgaten of ritsen aan te pas.
Met een halve meter stof van 90 cm breed en een kwart metertje voor de mouwen kwam ik toe om alles te knippen voor de maat 1 jaar.


Met de hand naaide ik er een versiering van een paddestoel op. Die was geinspireerd op de paddestoelen op het stofje. Dan naai je de zijnaden dicht en je stikt ook de mouwtjes in het jurkje. Allemaal super eenvoudig.
You only need 4 pieces of fabric and a bit of elastic to create this little gnomes dress.
Als laatste naai je kleine zoompje in de onderkant van de mouwtjes en de hals en je maakt een zoom. Door de zoompjes van de mouwtjes en de hals trek je een elastiekje en voila mijn eerste jurkje was in minder dan 2 h klaar. Alleen jammer dat ik geen lockmachine heb om het nog mooier af te werken aan de binnenkant.

Nog even wachten tot de kleine meid langs komt om het te passen en dat maar hopen dat het leuk staat want m'n handen jeuken om nog meer jurkjes te maken.Ik heb immers nog dozen vol leuke stofjes liggen en ze zijn zo snel groot.


Geen opmerkingen: