vrijdag 20 augustus 2010

Een leuke cake A fun cake

Vorige donderdag kreeg ik de gelegenheid een cake te maken die al lang op m'n verlanglijstje stond. Als liefhebber van katten en fokker van Maine Coons is dat vanzelfsprekend als je het plaatje ziet.
Het is niet zo'n heel moeilijke cake om te maken en dus best geschikt voor iets of wat behendige beginnende bakkers.


Last Thursday I got the chance to make a lovely cake that was on my wish list to make. Ik begon met een ronde biscuit te bakken van zo'n 20 cm doorsnede en 10 cm hoog. Deze cake werd dan gevuld met een goede frambozen jam en boterroom met lemoncurd in.
De boterroom kleurde ik roze zodat hij niet zichtbaar zou zijn in de ruimtes tussen de wollen draden van suikerpasta.
Het poesje had ik al een paar dagen ervoor geboetseerd zodat het wat kon uitdrogen en kon opstijven. Heel belangrijk bv voor het rechtop kunnen zetten van de staart.
The cake was filled with a good raspberry jam and lemoncurd buttercream.I made the cat a few days earlier so that the sugarpaste could dry out a little.
Toen begon de grote job van het bekleden van de cake met allemaal rolletjes suikerpasta. Het koste me toch snel 2 h werk.
Maar uiteindelijk kwam de bol wol tot stand. De klant was heel tevreden en dat was het belangrijkste.
After two hours of rolling strands of wool the cake took shape. The client was very pleased with it and that is the main thing.


2 opmerkingen:

LiLi M. zei

Prachtig geworden...maareh smaakte hij ook goed? ;-)
Haast zonde om op te eten, fijne zondag!

OCTOPOES zei

Telkens ik hier kom, val ik weer van de ene verbazing in de andere ... wat een kunstwerk!