donderdag 9 december 2010

Susika

Als jullie denken dat ik niks doe omdat ik niet blog dan is dat net andersom. Ik blogde de laatste tijd niet omdat ik zo druk bezig was met breien en haken en naaien dat ik geen tijd had voor een blogje.
Ik heb eerder al over Susika verteld. Susika is een groep vriendinnen uit het kattenwereldje die jaarlijks 60 km lopen tegen borstkanker. Deze loop wordt georganiseerd door A Sisters Hope.
Wil je meelopen dan moet je wel 1500 euro sponsering meebrengen per persoon.Om dat geld bij elkaar te krijgen heb ik de afgelopen maand gebreid en gehaakt en genaaid als gek.
Het resultaat zijn 12 poezen portemonnaitjes en 24 Triana (naam van de breiwol) sjaals.


Deze drie sjaals uit sokkenwol breide ik al eerder maar gaan ook naar Susika
Ook deze sjaals breide ik gedeeltelijk al eerder maar ondertussen zijn daar weer al 6 sjaals bijgekomen.



Ook breide ik deze 7 'Gnocchi' sjaals en verder maakte ik ook nog 65 kattenspeelgoedjes gevuld met kattekruid en 25 zakdoeketuis. Dan vond ik op het Stoffenspectakel ook nog hele leuke linnen stof. Daar heb ik nog een 7 tasjes mee gemaakt en van tafelzeil heb ik ook nog 2 gevoerde boodschappentassen gemaakt.
Helaas zijn daar geen foto's van. Vergeten...
Tussendoor ben ik aan m'n vierde gehaakte plaid bezig...Ik word er moe van als ik dit allemaal op een rijtje zie staan.
Al deze spullen gaan dit we dit weekend naar de grote kattenshow in Groningen toe waar ze verkocht zullen worden voor het goede doel nl de stichting ' A Sisters Hope'.
Ons groepje Susika, heeft inmiddels ook een echte webwinkel en een website waar jullie ons op kunnen volgen en zien hoe het vordert met het inzamelen van het sponsorgeld. In de winkel vindt je oa heel leuke sieraden voor een heel aantrekkelijke prijs.
Ik hoop dat jullie eens gaan kijken. Nu ga ik m'n haakpen, breinaalden en naaimachine eventjes opbergen want Kerst komt eraan en ik heb er nog niets voor gedaan.

2 opmerkingen:

OCTOPOES zei

Tjonge jonge, nog iemand wiens dag precies 48 uren telt ...!
Oooh, wat ben ik benieuwd naar je verrassing!! :-)
(Volgende keer probeer ik mijn quilt mee te brengen).

Corry zei

He, wat toevallig!
Ik was op zoek naar hoe ik zelf zo'n sjaal moet breien van bolletjes garen, aangezien ik de zwart-witte brede sjaal vorig jaar december had gekocht, en ik hem heerlijk vind.
En dan kom ik zomaar op je blog terecht!
Wat een ontzettend leuke dingen heb je gemaakt, en zo mooi ook allemaal!
Ik vind het echt ontzettend knap dat je dat kunt. En ontzettend leuk om er over te lezen.
groetjes,
Corry